כל פרוייקט בחיים מתחיל מצורך ותקציב. גם כשמדובר בהזמנת אריזות לצרכים שונים מתחילים בשני אלה. עולם האריזות הוא עולם מורכב ומאד רחב, אבל גם מאד פשוט ומובן לכל אחד. מה שחשוב לדעת אודות עולם האריזות הוא כיצד הוא משיק לעולם שלכם, ואיך ניתן להתמודד עם האתגר שמכונה אריזה. מכיוון שאריזה נחשבת לאחד מן האלמנטים הבסיסים ביותר לשיווק ומכירות של מוצרים, יש להשקיע בכך לא מעט על מנת להיות ייחודיים ואטרקטיביים במיוחד.
בניית פרוייקט של תכנון, עיצוב וייצור אריזה מורכב מחמישה מרכיבים, שישפכו קצת אור על תחום זה. חמשת המרכיבים החשובים הם:
1. האריזה עצמה
2. שינוע האריזה
3. מיקום האריזה
4. הקמת האריזה
5. אורך חיי האריזה
חשוב לזכור, כי תהליכים אלה לא נעשים בוואקום, אלא בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח, ולמעשה נעשים הדברים מתוך רצון לשקף את החזון של הלקוח באמצעים פשוטים ובעיצובים מרהיבים.
האריזה
אריזת מוצרים היא אמנות בפני עצמה. האפשרויות העומדות בפני הלקוח הן עצומות מבחינת הגודל, העיצוב, הגרפיקה, הכיתוב שעל גבי האריזה וכדומה, אבל יש לקחת בחשבון גם כמה פרמטרים נוספים כמו: מידת השבירות של המוצר, צורת השינוע של האריזה, עמידות האריזה וכדומה. במקרים רבים, כאשר האריזה בפועל היא מהותית, יש מפעלים לייצור אריזות המתעקשים לעשות את ההרכבה בעצמם, כדי להבטיח את שלמות המוצר ואיכותו עד למפגש עם הצרכן.
שינוע האריזה
שינוע אריזות מבטיח, כי המוצר שלכם יגיע ליעדו בשלום. מרחק השינוע, זמן השינוע ורגישות המוצר הם מרכיבים חשובים, שיש לקחת אותם בחשבון לפני תכנון האריזה. גם בחירת אמצעי השינוע הם מהותיים ומשפיעים על בחירות שונות, ובמיוחד על צורת האריזה וגודלה, ומשליכות על תקציב הפרוייקט כולו. שינוע מוצרים קשור בתכנון מוקפד מכל הזוויות הלוגיסטיות כולל תכנון אריזת המוצר הסופי.
מיקום האריזות
השאלה היכן ימוקמו האריזות היא שאלת מפתח בכל פרוייקט אריזה של מוצרים. האם המוצרים ימוקמו במקום סגור או פתוח, או האם יש לחות גבוהה במקום, טמפרטורות גבוהות מאד או נמוכות מאד וכדומה. נתונים אלה משפיעים על תכנון אריזת המוצרים ועל החומרים שמהם הם מיוצרים, על עיצוב האריזות וכדומה, ולכל אלה יש השפעה מכרעת על התקציב של אריזת המוצרים.
הקמת האריזה
הקמת (הרכבת) האריזות יכולה להתבצע במפעל האריזה או במיקום הלקוח. החלטה על כך יכולה להיות מהותית לכל פרוייקט גדול ומורכב. גם בפרוייקטים יותר קטנים ופשוטים יש לקחת בחשבון את אלמנט ההרכבה של האריזות מההיבט של הזמן, עלות ואורך חיי המוצר. יש מקרים שבהם מלאכת ההרכבה של האריזות נעשית במפעל הייצור, ובפיקוח היצרן על מנת להבטיח את הרכבתו המושלמת לכל הצרכים, שנימנו למעלה, ובמקרים שהרכבת האריזות נעשית על ידי הלקוח נעשה מאמץ לפשט את הליך ההרכבה, כך שכל אדם יוכל לעשות זאת ללא הכשרה מוקדמת וארוכה.
חיי המוצר
אורך חיי המוצר משפיע גם הוא על תכנון וייצור אריזות. יש לדעת כמה זמן יעבור מרגע השינוע של המוצר עד להצבתו על המדפים, כדי שיפגוש את הצרכן. חשוב לדעת את אורך חיי המוצר שמייעדים לו, כדי לתכנן את האריזות נכון על מנת שיהיו עמידות לזמן המיועד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה